fredag 11 februari 2011

Surfin'

Vår surfbuss är färdig (bortsett från lite gardiner...), Patrik har köpt sina segel och sin bräda, och jag har börjat min kitekurs. Lite oklart när nästa tillfälle är, men det löser sig nog.

Vi har inte stött på några farliga djur än, men idag brände jag mig på en manet! Det hände när jag flydde ifrån ett gäng läskiga sjöstjärnor. Så för att kunna börja vidta försiktighetsåtgärder så googlade Patrik alla giftiga saker som finns här. Det visade sig att alla farliga sjöodjur finns på östkusten, och uppe i norra Australien finns det riktigt äckliga saker. Men här på västkusten, nada. Bara svarta änkan som ingen dött av på 24 år... Vi är nästan lite besvikna. Men insekter finns det gott om. Vi hittar små söta spindlar lite härvar när vi ska sova, och då och då hoppar gigantiska gräshoppor förbi. Riktigt underliga skalbaggar har vi också sett, och osynliga myggor som bara attackerar mig. Patrik har något underligt blod som jag avundas.

Vi började med att lasta ur allting


Sen gjorde vi rent allting. Vattnet blev svartsvartsvart


Sen fick vi spika! Ojoj vilka snickargener.




Alla mått verkar stämma... Nice


Solid konstruktion vettu... Vem hade kunnat ana? Och då saknades tre plankor också...


Och här bor vi nu!

Nu känns det i alla fall skönt att kunna börja hålla på med det vi kom hit för...

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Great job! Men var fan ska brädorna få plats? Ni ser ut att ha lite mycket saker?

    SvaraRadera
  3. Det är ju det vi har takräcket till, en surfbräda på taket är ett måste ;) Dessutom är det inte så fullt som det ser ut, bara att vi dragit ut lådorna för att göra det mer lättåtkomligt

    SvaraRadera