onsdag 4 maj 2011

En vecka i bilder


Jag lämnade Sydney med en ny maskot som ersättning för Patrik. Försökte få den att läsa kartan åt mig också, men det gick inge vidare. Det var regnigt och jag kände mig förväntansfull

Att laga mat på en parkering med portabla gasspisar med urtråkiga råvaror var alldeles för trist, så det blev till en början mest jordnötssmörsmackor, som synes... (det är min diskho efter två dagar...

Jag hamnade i urtråkiga städer med dyra fish n' ships, då saknade jag Patrik

Jag kom till slut till Byron Bay och insåg snabbt vilken stämning stan hade... Hela stranden var täckt med fina mönster och spirituella hippies

Och plötsligt drog alla till Nimbin för Mardi Gras festival. Här är det jointrullartävling, kategori "mest konstnärliga"

Och hippebussparad, snart stormade alla gatorna och en av bilarna och knäppa saker började hända...

... för plötsligt hissade man denna jättejoint och började bolla den fram och tillbaka över bollhavet samtidigt som alla körade "change the law"... jag filmade och kunde inte låta bli att skratta, allt var så knäppt. Och så delade de ut skogsbärscigaretter, natural happy high, typ lagligt, men jag vågade inte testa för jag skulle köra bil.

fortfarande nimbin, behöver jag säga mer??? "bringabong" liksom...

Nimbin var helt enkelt för flubbigt, så jag åkte tillbaks till Byron och det är numera här jag bor. Så fort jag ändrade min flight och blev glad hittade jag ett gäng glada vänner.

Vi började hänga och vi klippte alla samma frisyr hos Tony and Guy. En i gänget, en söt belgare, jobbade nämligen där i Sydney. Världens finaste salong var det också, man satt på en stubbe och tvättade håret själv under en isande kran. Kostade oss en öl.

Och en av mina nya bekanta blev så kär i Danny att han köpte honom! Det var fint, han hade typ inga pengar, så jag sålde den fett billigt, men det var det värt för jag tror jag gjorde hans resa, kolla smilet liksom nu när han kör i väg för första gången. (och hellre billigt än inte alls, aight)

Och idag ska jag ta surflektioner, trots attt jag baktalat vågsurfare i tre månader. Men det blåser inte här, so what to do...

1 kommentar:

  1. JAG ÄLSKAR DIN BLOGG!!
    Och åh vad vi ska prata när du kommer hem. Pax på dig i minst tre dygn i streck i juni. PUSS H

    SvaraRadera